Niech nie zwiedzie cię tytuł, że samotne matki będą żądać kokosów. Nie myśl, że najważniejsze będzie wsparcie finansowe. Nie oczekuj, że chciałybyśmy siedzieć na dupie i liczyć na darmowe siano z MOPS-u. Jeśli liczysz, że szczytem naszych marzeń jest całkowite wsparcie finansowe ze strony ojca, to się grubo mylisz. Niestety, w naszym kraju jest tak, że alkoholik otrzyma większą pomoc aniżeli matka samotnie wychowująca dzieci. Niestety, w naszym kraju przestępcy otrzymują darmowe, ciepłe posiłki oraz dach nad głową podczas gdy mamy już ponad 1900 bezdomnych oraz 800 tysięcy niedożywionych bądź głodnych dzieci. Myślę, że udało mi się w poniższym tekście zawrzeć wszystkie najważniejsze potrzeby samotnych matek, choć samotnych ojców pewnie też.
REKLAMA
Mieszkanie
Nie chcemy mieszkań socjalnych rozdawanych na lewo i prawo tylko dlatego, że nam się należy. Jednak najuboższe z nas powinny mieć takie lokum do momentu poprawy sytuacji finansowej. Dla tych z nas, którym powodzi się lepiej, chcielibyśmy pomocy w uzyskaniu kredytu hipotecznego. Może tańsze oprocentowanie, bardziej przyjazne warunki przy przyznawaniu takiego kredytu, korzystniejsze warunki spłaty. Wszak chcemy mieć swój kąt, ale jesteśmy cholernie dumne z tego, że same możemy sobie ten kąt zapewnić. Nie zawsze się da, dlatego taka pomoc byłaby bardziej korzystna. Opieka nad dziećmi Oczywiście najlepiej byłoby, gdybyśmy dogadali się z ojcami dzieci, niestety w praktyce wygląda to tak, że tylko niewielka częśc z nich dba o swoje dzieci po rozstaniu. Większość po prostu zaprzestaje kontaktów bądź też nie nadaje się do roli ojca i takiemu delikwentowi powierzyć własnych pociech się nie podejmiemy. Przede wszystkim potrzebujemy miejsca w przedszkolach, żłobkach i dobrych świetlic szkolnych. Nie zależy nam na przechowywalni dzieci ale na fachowej opiece, gdzie oddając swoje największe skarby będziemy mogły ze spokojem wyjśc do pracy. Oczywiście, taka forma pomocy dopasowana by była do pracy matki. Zarobki i inne finanse Co nową kadencję rząd pracuje nad polityką prorodzinną. Nikt jednak nie potrafi znaleźć złotego środka. My podpowiemy. Zamiast marnych pieniędzy z MOPS-u pozwólcie nam je zarobić podwyższając minimalną, pondosząc kwotę wolną od podatku, zaproponować różnego rodzaju formy odpisów od podatku. Tańszy VAT na odzież, zabawki, książki równiez pozwoliłby nam na zaoszczędzenie pieniędzy i przeznaczenie jej na podwyższenie stopy życiowej naszych dzieci, obywateli POlski, obywateli, którzy w przyszłości zdecydują zostać w kraju i pracować na nasze emerytury. Swoją drogą, dlaczego taki poseł mający już dzieci odchowane, zarabiając konkretnie i dostając przeróżne diety, dodatki, wciąż ma kwotę wolną od podatku prawie dziesięciokrotnie wyższą od samotnej matki z dziećmi? Alimenty Ok, będę bezczelna. Mamy w dupie ten cały Fundusz Alimentacyjny. To znaczy mielibyśmy, gdyby państwo, które według prawa powinno dbać o swoich obywateli, w szczególności tych najmłodszych, mogli zmusić ojców tych dzieci do łożenia na nie. Do pracy zmusić nie można, bo to wbrew Prawu Człowieka, do więzienia można posłać, ale wyjdzie to Państwo o wiele drożej. A tacy ojcowie pracują sobie na czarno, swój majątek przepisują na najbliższych i śmieją się nam prosto w twarz przypominając, jak bardzo są pomysłowi, żeby tylko nie płacić. Może i dla niektórych przedstawicieli władz te pomysły są wygórowane, może nie do spełnienia. My jednak wiemy, że jeśli się coś nie zmieni, to nasze dzieci wyjadą w przyszłości za lepszym życiem, a POlska stanie na skraju ubóstwa. Tak, wiem, Wy będziecie mieli z czego żyć, bo zdążycie sobie odłożyć z tych naszych pieniędzy, które regularnie i coraz wyżej sobie przyznajecie. Tak wiem, znajdziecie zaraz piećset tysięcy powodów przez które to wszystko nie mogłoby się udać, ale czy nie warto pomyśleć... Przez chwilę zatrzymać się i pomyśleć. Czy warto? Zapewniam, że tak, bo my nie chcemy nic za darmo, chcemy mieć możliwość życia na odpowiednim poziomie. Proszę o Wasze komentarze pod tym tekstem, jeśli poruszył Cię, myślisz podobnie lub zupełnie inaczej. Wasza opinia jest dla mnie niezwykle ważna i dodaje mi sił do dalszej walki.
Warto przeczytać
REKLAMA
39 Komentarze
aga0984
1/1/2017 23:16:21
Odpowiedz
Maria.
2/1/2017 12:23:52
W tym wszyszystkim co piszesz to święta racja.W naszym pięknym kraju alkoholik ma więcej praw od samotnej matki.Wynika to min. z kompromisu ,jaki kolejne rządy idą z episkopatem.Podobnie jak kompromis aborcyjny, in vitro,tabletki po itp.Jakiś czas temu czytałam na ten temat artykuł-niestety nie pamiętam autora- o tym jak okrągłostołowe rządy dochodziły z biskupami do porozumienia w sprawie religi w szkołach i jej finansowaniu,konkordatu itp.Wiele tematów było poruszanych i prawie wszystko episkopat osiągnął. Między innymi tematem i za czym biskupi optowali,było to aby matkom samotnym nie udzielać dużej pomocy materialnej,aby kobiety bezmyślne nie rozchodziły się, aby rodzina była razem itp.Zauważ, że nawet 500+ samotnym rodzicom odmówiono,a zamoźnym jest dane.Nawet pani minister radziła aby samotne matki ,znalazły męża i urodziły następne dzieci ,wtedy te pieniądze dostaną.Najgorsze jest to,ze pomimo tego,że kościół zawsze traktował kobiety jako niższy gatunek człowieka, one były i wciąż są, najgorętszymi jego wyznawcami. Taki syndrom sztokholmski.Wystarczyło by zbuntować się, przestać chodzić do kościoła, dawać na tacę. Ta opływająca w dobrobycie hierarchia ,wtedy zobaczyła,że kobiet nie należy lekceważyć, że średniowiecze dawno minęło.Czas najwyższy obudzić się i wyrwać z tej wielowiekowej zależności, bo oni już od dawna z Bogiem nic wspólnego nie mają. Modlić się można wszędzie.
Odpowiedz
Alkaroj
2/1/2017 13:17:16
Bez ladu, bez logoki, wbrew prawdzie. Stek bzdur wylanych w jednym potoku slownym.
On
4/1/2017 19:06:42
Alkaroj prawda. Gdzie Ci wszyscy obrońcy demokracji w sytuacjach kiedy ojcicu matka dziecka utrudnia kontakty, manipuluje dzieckiem, wysuwa fałszywe oskarżenia i jeszcze traktuje jak skarbonke i psychicznie terroryzuje. Gdzie tu równouprawnienie pytam? Partytety w przydzielaniu opieki nad dzieckiem i alimentach!
Jakub
4/1/2017 09:26:44
Ja jako samotny ojciec z dwojka dzieci powiem to samo o kobietach, pazerne na kase, myslace tylko o sobie, manipulujace dziecmi, wymyślające problemy. Jak sie nie podoba wychowanie dzieci to brac tabletki antykoncepcyjne i do pracy!!!
Odpowiedz
Sylwuska
2/1/2017 04:32:10
Masz rację..zgadzam się z Tym co piszesz.. tylko marne szanse ze będziemy miały lepiej
Odpowiedz
Niedługo mama
2/1/2017 13:36:09
Niestety, ale żeby było lepiej, jest potrzeba nowa krew w rządzie. Są potrzebni nowi posłowie, nowe partie, a przez to nowe spojrzenie na potrzeby obywateli. Póki to się nie zmieni, a na stołkach będą wciąż te same stare pierdziele, nie ma szans na jakiekolwiek zmiany, bo niezależnie od rządzącej partii, będzie powszechne kolesiostwo, nażeranie się u koryta, póki ma się czas i gnojenie wyborców.
Karolina
2/1/2017 09:55:37
Zgadzam się i nie. Z mieszkaniami socjalnymi, z niżej oprocentowanymi kredytami, to zawsze znajdzie się grupa, która wykorzysta przepisy, bo znowu będzie lepiej skłamać, kombinować a ci potrzebujący, niezaradni życiowo i tak dostaną po dupie, bo znajdą się na końcu każdej kolejki, bo będą łapówki, bo zawsze komuś będzie musiało się to opłacić.
Odpowiedz
Ewa
2/1/2017 10:12:09
tak to śiweta prawda o pijakow i chuliganow państwo dba a o takich jak matki samotnie wychowujace dzieci zero pomocy ,sama wychowywałam 3ke dzieci po 200zl na dziecko alimentow i moja bardzo skromna renta i kszalc tu dzieci ,chwała Panu dwoje na swoim jeszcze jendna corcia przy mnie studentka pozdrawiam Wszystkich życząc Dosiego Roku 2017
Odpowiedz
Edka
2/1/2017 10:28:39
Nic dodać nic ująć!
Odpowiedz
Justyna
2/1/2017 10:33:59
Moja córka ma 12 lat... stwierdzam że w tym nedznym kraju dla dzieci nie robi się niczego !!! Tak niczego... przynajmniej dla takiej matki jak ja... mocno stąpającej po ziemi... przez te 12 lat z zasiłków socjalnych korzystałam przez 4 lata... Jak byłam na wychowawczym... należało mi się coś tam ponieważ nie mialam dochodów... gdy zaczęłam zarabiać, a dziecko poszło do przedszkola wszystko się ucielo... Nie należy mi się rodzinne 500plus (bo mam jedno dziecko) darmowe książki (akurat mój rocznik musi sobie kupić sam gdy reszta dostaje darmowe) ojciec nie dawal żadnych pieniędzy przez lata ponieważ był bezrobotny... pytam się gdzie ta pomoc ??? Gdybym nie ja i moje dwie ciężko zarobione ręce moje dziecko było by marginesem! Wynajem mieszkania też nie jest tani... Ale dziś już śpię spokojniej ponieważ formalnie zakończyłam zwiazek, ale czy bezrobotny ojciec będzie płacił alimenty ??? Wątpię... na fundusz nie mam co liczyć bo te 760 zł kryterium oczywiście przekraczam... chyba się zwolnie i usiądę z dzieckiem pod mopsem wtedy ktoś się mną zainteresuje!!! POZDRAWIAM SERDECZNIE
Odpowiedz
2/1/2017 10:34:43
Zdecydowanie sie zgadzam, mamy trudno, nie mamy pomocy w tym kraju bardziej opłaca się nie pracować i rodzić dzieci, pić niz byc matka lpracujacą. Pokazująca dziecku, że praca jest ważna.
Odpowiedz
Justyna
2/1/2017 10:40:03
Dokładnie Małgorzato zgadzam się z Tobą że lepiej siedzieć w domu beczeć pod mopsem niż próbować sobie radzić... oczywiście inna sprawa jeśli matka musi faktycznie opiekować się dzieckiem... ale znam całe stado takich mamus "zawieźć mnie do mopsu bo wczoraj powinny być pieniądze a dziś jeszcze nie ma... " i dzida do galerii....
Odpowiedz
Kasia25
2/1/2017 11:04:50
Podpisuję się pod tym w 100%.. znam nawet ludzi którzy żyją na MOPS-ie i kombinują jak tu dostawać za samotne wychowywanie a żyją z partnerem normalnie... A w opiece Ci powie Pani że tak wynika z aktu urodzenia ( dziewczyna celowo nie zmieniła nazwiska dziecka po uzyskaniu pełnoletniści).. A mnie krew zalewa bo pracuję za 700 zł plus te rodzinne i 500+ i robiąc opłaty w domu plus przedszkole plus żywność i ciuchy dla syna ( bo sobie to nie pamiętam kiedy coś kupiłam) to mało co zostaje..a taki siedzi w domu i jeszcze Ci powie że za 700 zł nie pójdzie sprzątać ulic..mam wykształcenie średnie i tak pracuje a ktoś kto ledwo podstawówkę skończył tak mi mówi.. żenada.. Państwo to powinno się jeszcze wziąć za MOPS-y..tam tak naprawdę jest chaos..
Odpowiedz
mayda
2/1/2017 11:21:34
tak to prawda samotna matka w tym kraju nie ma praw przykładem jest moja córka .Mieszka w mieszkaniu w którym zameldowanych jest kilka osób ona przez dwa lata nie mogła się zameldować chociaż mieszkała sam wraz z dwójką dzieci od trzech lat w mieszkaniu i tuż przed świętami wyszedł pan z więzienia i chociaż przed pójściem do więzienia mieszkał gdzie indziej to postanowił wrócić do mieszkania dokładnie 20 12 2016 przyszedł z policją i dwoma paniami rozwiercili zamki i sobie zamieszkał a co zrobili z mieszkaniem masakra wszystko było wystawione do jednego pokoju a policjant na to ja tu rano nie byłem i nie widziałem jak było teraz córka ma lokatora który pobiera jej prąd gaz wodę i drzewo ludzie naprawdę w jakim kraju my żyjemy
Odpowiedz
Julka
2/1/2017 11:31:31
Dokładnie tak !! Nic za darmo ale mnie utrudnień a więcej organizacji !!Bardzo dobry artykuł! !!
Odpowiedz
Jakfeniks
2/1/2017 12:33:25
Witajcie, niestety smutne, ale prawdziwe... Taka polska rzeczywistosc...Z przykroscia moge to potwierdzic z perspektywy OPS, bo jestem jego pracownikiem, jak i samotnej matki trojga dzieci.Walcze z wiatrakami o dawna. Choc pewnie mam wieksza swiadomosc pewnych mozliwosci od innych beradnych matek, czuje sie rowniez bezradna w kraju gdzie prawo sluzy kombinatorom, a nie uczciwym obywatelom. Wcale nie jest mi lzej z ta wiedza, a nawet gorzej, bo rodzi to we mnie wiekszy bunt. Mimo klod pod nogi zyczmy sobie zdrowia i sily w walce o lepsze jutro dla nas i naszych dzieci w Nowym Roku!☺
Odpowiedz
Marta
2/1/2017 12:54:35
Co to za jakieś porównywanie z alkoholikami. Wiecznie wrzucanie wszystkich do jednego worka, nie wszyscy alkoholicy to menele. Jestem alkoholiczka i jednocześnie samotna matka. Nie zauważyłam żebym z tytułu choroby alkoholowej miała większe prawa niż z tytułu bycia samotna matka. W artykule nie ma uzasadnienia czemu to niby alkoholicy mają takie niesamowite prawa. Daily artykuł to fantasmagorie i stek bzdur a tytuł jest tylko magnesem zeby te głupoty czytac.
Odpowiedz
Ewa
2/1/2017 14:26:49
Ja bym jeszcze dodała podwyższenie zasiłku dla samotnej matki kiedy ojciec dziecka nie żyje,a renta temu dziecku nie przysługuje. Te 190zl to w buty można sobie wsadzić.
Odpowiedz
samotna
2/1/2017 15:45:10
Jestem za Wami mamuski w 100% walczmy razem
Odpowiedz
Samotna mama
2/1/2017 20:05:42
Jestem samotna matka która wychowuje 2 dzieci bez pomocy nikogo z rodziny . Jeden plus że mam płacone alimenty marne ale nie musze się uzerac . Mieszkałam w wynajętym mieszkaniu , nieźle zarabiałam , dawałam rade. Zachorowalam na raka musiałam odejść z pracy nie stać mnie było na wynajęcie a bałam się zadłużyc. Zwróciłam się z prośbą o przyjęcie mnie do domu samotnej matki i tu zdebialam nie przyjęto mnie bo miałam za mały dochód !!!!! Zastanawiam się jaki trzeba mieć dochód żeby mieszkać w przytułku. Jakoś sobie poradziłam, bo jestem silna osoba , chociaż moje dzieci wiedzą co to głód i chłód. Ale od tamtej pory wiem ; umiesz liczyć , licz na siebie; . Polityka prorodzinna to farsa .
Odpowiedz
samodzielna mama
2/1/2017 21:31:01
Zgadzam się ze stwierdzeniami, iż pracującej uczciwie samotnej matce nic się nie należy gdy zarabia odrobine ponad minimum, wszędzie przekraczam progi dochodowe bezsens w tym kraju. Zarabiasz 1700zl i utrzymaj siebie i dziecko mieszkając na wynajmie. Nie masz 500+ nie masz rodzinnego ani dodatku żadnego alimentów też nie ma. U mnie tatuś dziecka nie uznał i nawet nie ma prawa żeby zmusić go do badań i proszę nie zechce zrobić badań DNA ojcostwa nie ma adresu nie ma zameldowania też nie i wszędzie pod górkę. Wynajem ogromnie drogi gdzie te tanie mieszkania ja się pytam, żeby to człowiek większość swojej wypłaty musiał oddawać za czynsz z czego żyć i rachunki opłacić. Do tego sprawa przedszkoli czemu na wsiach ( przynajmniej u mnie) są otwarte tylko do 13? Jak iść do pracy kto zajmie się się dzieckiem po 13. Kosmos jakiś w miastach są do 18 nawet. Kto ustala takie zasady. Bogacze biorą 500zl a my co. W naszym kraju nic nie ma dla samotnych mam. Niech Ci w rządzie żyją za max 2 tys ciekawe czy im wystarczy.
Odpowiedz
Mama
2/1/2017 23:28:43
Witam!!! Żadne zwiększanie lub zmieszanie progów jedyne rozwiązanie z tej sytuacji dać pracę długo bezrobotnym w formie opiekunów do dzieci. Oczywiście wyszkolić w tym zakresie!!! A wy mamusie do pracy każda by chciała brać a nic od siebie dać i narzekać. 500+ jest a wielokrotne słyszałam od ludzi że do pracy nie pójdzie bo ma 1500 zl na dzieci a on to w pracy zarobi więc posiedzi w domu nie zważając na to że 1500 + 1500 to 3000 zl jak do tej pory dał radę za 1500 zl to da dalej a posiedzi w domu zabierać 500 + to zrujnuje nasze państwo dać prace opiekę nad dziećmi i do pracy drogie panie każdy będzie zadowolony i ten co dzieci będzie pilnował bo będzie praca i ten co pójdzie i własnym potem zapracuję na rodzinę a nie tylko brać
Odpowiedz
Nadia
2/1/2018 21:07:00
Zgadzam się z pani wypowiedzią 100% Też słyszałam wielokrotnie takie wypowiedzi że po co do pracy jak państwo daje Zabrać 500 dać opiekunki i do pracy Pozdrawiam
Odpowiedz
Mama dwojga
2/1/2017 23:46:39
witajcie.. jakis czas temu bylam samodzielna mama z dziecmi, prowadzilam dzialalnosc ... nie wiedzialam jak sie zalatwia formularze jakiekolwiek z alimentami... az przyszedł krach... Tatus dzieci pokazal na co go stac. Zniszczyl to co stworzylam, przyszlo zalamamie... zaczelam korzystac ze srodków panstwa- jednak by je dostac praca legalna nie wchodzi w gre. BY dostac alimenty, 500 plus- cale pieniadze ida na zajecia dzieci- pracuje dorywczo jak moge jednak- dlaczego nie moge isc na etat jak matka majaca meza? dlaczego nie moze panstwo meza ktory juz 200 tys jest winien wziasc za wszasz?? dlaczego musze czuc sie jak pasozyt zerujacy na panstwie by moje dzieci mogly chodzic na zajecia dotakowe??
Odpowiedz
Monika
3/1/2017 07:14:11
Ja się w zupełności zgadzam z tym co jest zawarte w artykule, tylko ja bym jeszcze chciała, żeby kobiety, które np zadecydują się na wychowawczy urlop miały zapewniony byt, a nie marne 400 zł/ mc. Poza tym ochrona pracy dla kobiet dzieci do np.10 roku życia. Chodzi mi tu głównie o to, że jak posyłasz dziecko do żłobka/ przedszkola to wiadomo, że dziecko choruje. I co zrobić, jeśli nie masz go z kim zostawić? ? W prawie pracy niestety Art.dotyczący nieobecności w pracy udokumentowanej zwolnieniem lekarskim dot.się również kobiet będących na opiece. I dla mnie to jest chore! Bo za to właśnie straciłam pracę i non stop byłam szykanowana. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Samotny Tata
3/1/2017 08:37:28
Nieco tendencyjny artykuł. Ojcowie nie zawsze są źli, nie wszystko jest czarno białe. A w tym artykule nie ma o tym mowy.
Odpowiedz
Samotna mama
3/1/2017 09:01:22
Ma pan rację , nie każdy ojciec jest zły , ale niestety często zdarza się tak że porzuca dziecko ( które niczemu nie jest winne) a nie zawsze tak musi być . Przecież kontakty z dzieckiem nie oznaczają również kontaktów z jego matka. Mi długo zajęło wytłumaczenie tego mojemu byłemu dopiero jak dowiedział się poczta pantoflowa że dziecko korzysta z pomocy psychologa i psychiatry bo nie daje sobie rady z ta sytuacja , zaczął kontaktowac się z synem. Nie jest to kontakt częsty ale dla mojego dziecka bardzo ważny mimo że mój syn ma 17 lat a ojciec sobie przypomnial o nim jakieś 2 lata temu . My się nie odzywamy do siebie i nie utrzymujemy żadnych kontaktów. Chlopaki spotykają się na mieście , bo nowa żona nie do końca jest zadowolona z tych spotkań i podejrzewam że nie o wszystkich wie. Ale dla nich to ostatni dzwonek żeby nawiązać jakieś relacje. Panowie pamiętajcie to są również wasze dzieci które was potrzebują.
Odpowiedz
Nadia
2/1/2018 20:55:30
Kochane samotne mamusie . Znam matki które nie liczą na państwo i poszły do pracy ,dali wam rybę zamiast wędki Czym więcej dostajecie od państwa tym macie większe wymagania siedzicie ino i marudzicie jak to mało kasy na wasze konta spływa a podatnicy utrzymują finansowo wasze dzieci . co do tatusiów którzy unikają alimentów to proszę powiedzcie mi czemu to państwo ma się tym zająć jak same nie umiecie wyegzekwować pieniędzy na wasze dziecko przecież to logiczne że nikt z urzędników nie będzie chodził za tatusiem i sprawdzał czy pracuje to raczej niemożliwe same nie umiecie tego zrobić a wymagania tego od Państwa Wasze dzieci czasem mają więcej niż dzieci w rodzinach pracujących Nie narzekać tylko zakasać rękawy i do pracy drogie panie a nie czekać ino na to z której strony dadzą Mieszkania powinny się należeć nie tylko wam ale wszystkim co ubiegają się o nie Dla niektórych matek dzieci to czysty zysk zaznaczam dla niektórych A te co chcą polepszyć sobie byt po prostu idą do pracy a nie marudzą że mi przekroczyło że nic nie dają Pozdrawiam wszystkie pracujące mamusie
Odpowiedz
Odpowiedz |
Znajdziesz mnie tu:
O bloguSamotne mamuśki są niezdarte. Wzloty, upadki, sukcesy, porażki. Samodzielne, ale nie samotne, wśród zmagań z prozą życia, dumnie kroczą przez świat trzymając za rękę swoje dzieci. Archiwum
Kwiecień 2022
|